CEL KONKURSU: Wzrost widoczności podmiotów ekonomii społecznej na rynku, świadomości społecznej oraz wykreowanie pozytywnego wizerunku marki ekonomii społecznej w regionie.
Zadanie: Upowszechnienie idei ekonomii społecznej oraz budowanie jej marki poprzez organizacje lokalnych wydarzeń promocyjnych z udziałem społeczności i samorządu lokalnego.
Na realizację zadania przeznaczono kwotę 40 000,00 PLN.
Maksymalna kwota dofinansowania na zadanie nie może przekroczyć kwoty 5 000,00 PLN.
Termin składania ofert upływa w dniu 29 marca 2021 r.
- Preferowane wydarzenia/działania służące realizacji powyższego celu to:
- Organizacja wydarzenia z zakresu upowszechniania idei ekonomii społecznej na przykład:
- wystawy i/lub kiermaszu/targów wyrobów i usług oferowanych przez podmioty ekonomii społecznej (PES*);
- festynu/koncertu dla społeczności lokalnej prezentującego dokonania lokalnych PES;
- imprezy integracyjnej, na przykład: łączącej pokolenia, zakładające aktywny udział osób z niepełnosprawnościami; inne wydarzenie lub ich cykl działań wpisujących się w realizację powyższego celu zadania publicznego.
- Szkolenia, warsztaty, spotkania sieciujące lub inne formy działań edukacyjno-promocyjnych, dotyczące współpracy międzysektorowej na określonym terenie (gmin, powiatów, itp.) między organizacjami pozarządowymi, biznesem, jednostkami samorządu terytorialnego, związanej ze współdziałaniem różnych organizacji i instytucji w celu osiągnięcia zmiany społecznej.
- Organizacja wydarzenia z zakresu upowszechniania idei ekonomii społecznej na przykład:
- Mając na względzie załącznik nr 1 do ogłoszenia konkursowego – wzór oferty realizacji zadania publicznego/ oferty wspólnej realizacji zadania publicznego – punkt 5, podpunkt 3), o której mowa w art. 14 z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dz. u. z 2018 r. poz. 450, z późn. zm.), preferowane będą zgłoszenia do konkursu zakładające udokumentowanie organizowanego wydarzenia w formie: wydawnictwa (broszura informacyjna, ulotka, publikacja, przeprowadzenie kampanii informacyjnych, promocyjnych itp.), filmy, spoty, reportaże dźwiękowe i/lub fotograficzne, wystawy, pokazy promujące ideę ekonomii społecznej. Wszystkie te działania powinny dawać możliwość wykorzystania ich w celach edukacyjno-promocyjnych przez ROPS UMWŚ, co jest związane z przekazaniem przez podmiot wybrany do realizacji zadania praw autorskich do wymienionych powyżej dzieł.
* Podmiot ekonomii społecznej (PES) definicja według „Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020.
- spółdzielnia socjalna, o której mowa w ustawie z dnia 27 kwietnia 2006 r. o spółdzielniach socjalnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1205);
- jednostka reintegracyjna, realizująca usługi reintegracji społecznej i zawodowej osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym:
- CIS i KIS;
- ZAZ i WTZ, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1172)
- organizacja pozarządowa lub podmiot, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688);
- spółdzielnia, której celem jest zatrudnienie tj. spółdzielnia pracy lub spółdzielnia inwalidów i niewidomych, działające w oparciu o ustawę z dnia 16 września 1982 r. - Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2018 r. poz. 1285, z późn. zm.);
- koło gospodyń wiejskich, o którym mowa w ustawie z dnia 9 listopada 2018 r. o kołach gospodyń wiejskich (Dz. U. poz. 2212, z późn. zm.);
- zakład pracy chronionej, o którym mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Szczegółowych informacji można uzyskać: