Szanowni Państwo,
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Chęcinach informuje, że z dniem 20 września 2022 roku weszły w życie zmiany do ustawy o dodatku węglowym, które mają na celu doprecyzowanie niektórych przepisów.
Zgodnie z nowelizacją ustawy o dodatku węglowym termin na rozpatrzenie wniosku oraz wypłata dodatku następuje w terminie do dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku, przy czym wnioski złożone po dniu 30 października 2022 r. wypłaca się do dnia 30 grudnia 2022 r.
Ponadto zmiany te obejmują przede wszystkim doprecyzowanie, że w przypadku gdy pod jednym adresem zamieszkania zamieszkuje więcej niż jedno gospodarstwo domowe jeden dodatek węglowy przysługuje dla wszystkich gospodarstw domowych zamieszkujących pod tym adresem.
W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku węglowego złożono dla więcej niż jednego gospodarstwa domowego mających ten sam adres miejsca zamieszkania, to dodatek ten jest wypłacany wnioskodawcy, który złożył wniosek jako pierwszy.
Pozostałe wnioski pozostawia się bez rozpoznania.
Ważne!
Wskazane źródło ogrzewania musi być uprzednio (do dnia 11 sierpnia 2022 r.) wpisane lub zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB).
Jeżeli wpisanie lub zgłoszenie głównego źródła ciepła nastąpiło po 11 sierpnia 2022 r. to musiało to dotyczyć źródła uruchomianego po raz pierwszy (dotyczy nowych budynków).
Jest to warunek otrzymania dodatku węglowego.
MGOPS w Chęcinach